Tippek rosaceásoknak az Ünnepekre

A napi rutin gyakran felborul az ünnepek közeledtével. De egy kis plusz idő ráfordításával és Önmagukra történő fokozott figyelemmel elkerülhető a rosaceás tünetek fellángolása.

Alább néhány tippel próbálunk segíteni:

Mindig kövesse az előírt orvosi kezelést. Az év vége felé sűrűsödnek a teendők, többet vállalunk a szükségesnél, mely fokozott stresszhez vezethet. Nagyon fontos, hogy az előírt kezeléseket a többlet teendők mellett is végezzék.

Bőrének ápolása. A hideg, szeles idő, a fűtés mellett nem lehet a napi bőrápolást mellőzni. Szélsőséges időben ne feledkezzenek meg az arc védelméről, pl. egy divatos sál használatával is.

Óvatos választás. A december a partyk, céges rendezvények, bulik, koncertek hónapja. Az amúgy is szoros beosztásba még ezeknek a programoknak is helyet kell szorítani. Ennek ellenére elég idő kell, hogy jusson az egészséges szokásokra: sok pihenés, rendszeres, egészséges étkezés és a napi megszokott testmozgás.

Tartsák a konyhát hűvösen. Az ünnepi előkészületekhez a főzés és konyhában történő előkészületek is hozzá tartoznak. A sütő, a háztartási gépek és a tűzhely használata felmelegíti a levegőt, illetve az edényből felcsapódó gőz a tünetek fellángolásához is vezethet. Hagyják résnyire nyitva az ablakot, vagy ajtót, tiszta ruhaneművel védjék meg az arcukat a felcsapódó gőztől, és a lakás hűvösebb szobájában pihenjenek ha elfáradtak.

Ki mit ehet? Az alkohol és a csábító finomságok az asztalon szintén az ünnepekhez tartozik, de kerüljék azokat az ételeket és italokat, melyek ronthatják az állapotukat (vörösbor, csípős, forró ételek).

Aki még nem ismerné a rosaceát:

A rosacea egy krónikus lefolyású gyulladásos bőrbetegség, mely leggyakrabban középkorú hölgyeknél alakul ki. A tünetek az arca lokalizálódnak. A betegség kezeletlen esetben folyamatosan romolhat. A betegség oka ismeretlen. Jelenlegi ismereteink szerint a rosacea nem gyógyítható, így a kezelés által a tüneteket kontrollálni, ill. csökkenteni lehet. A rosacea gyakran összetéveszthető allergiás jellegű megbetegedésekkel, aknéval ill. egyéb bőrtünetekkel.

Még több információ a rosaceáról