Pigmentfoltok eltávolítása lézerrel

Nagyon gyakori igény a bőr pigmentfoltjainak eltüntetése, amelyek a túlzott napozás, UV sugárzás vagy vegyi anyagok (gyógyszerek, fogamzásgátló tabletták) hatására jelennek meg vagy fokozódnak, növekednek  a bőrön. A zavaró pigmentfoltok jelentős része azonban ma már  lézeres kezelésekkel nagyrészt eltüntethetőek.

Milyen pigmentfoltokat távolíthatunk el szén-dioxid lézer segítségével?

• szeplő
  • időskori pigmentfolt
  • májfolt

Hogyan hat a lézer pigmentfoltok eltávolítása esetén?

A bőrbe hatoló többszáz lézerfény-nyaláb eltávolítja (szétbontja) a pigmentsejteket,  közben gyógyulásra, regenerálódásra készteti a bőrfelületet, így gyorsan újraképződik a hámréteg. A hő hatására a bőr összehúzódik és fokozódik a kollagéntermelés. A kezelés ideje pár perctől fél-egy óráig tarthat, ez szintén a bőrfelület nagyságától függ.

Kezelhető területek: arc, nyak, dekoltázs, kézfej, hát

Miért előnyös a szén-dioxid lézerrel végzett pigmentfolt eltávolítás?

• Nagyon pontosan irányítható, biztonságos eljárás
  • Az arcon kívül a kézfejen, a dekoltázson, a nyakon, háton is elvégezhető
  • Nem jár fájdalommal
  • A bőr gyorsan regenerálódik

A lézeres pigmentfolt eltávolítás eredménye fokozatosan észlelhető.:

• a bőr minősége javul
  • a felszínesebb ráncok kisimulnak
  • a bőr textúrája finomabb
  • a tág pórusok összehúzódnak
  • pigmentfoltok, szeplők halványodnak, eltűnnek
  • feszesebb bőr
  • bársonyosabb tapintás
  • könnyebb kezelhetőség

Konzultáció a lézeres pigmentfolt eltávolítás előtt

Anamnézis: átnézzük a korábbi betegségeket, ill. alkalmazott, napi rendszerességgel szedett gyógyszerek listáját. Az arc fizikális vizsgálata: a hidratáltság, a bőr állapota, érzékenysége együttesen határozzák meg az alkalmazandó lézeres teljesítményt. Egy nagyon kicsi bőrfelületen először tesztkezelést végzünk, hogy megtudjuk, hogyan reagál a bőr, milyen egyéni tényezők merülnek fel, amelyeket figyelembe kell vennünk a további kezelések során. Napfénytől óvakodni és a szolárium használatát mellőzni kell!

Mit kell tenni a lézeres pigmentfolt eltávolítást követően?

A kezelés után a bőr piros, duzzadt, ödémás, viszkető. A lézeres pigmentfolt eltávolítás után mesotherápiás koktélt (bőrtápláló hatóanyagok, pl. folsav, C vitamin, A vitamin) juttatunk be a bőrbe, miközben hűtjük is a bőrét. A koktél összetételét a bőrtünetek alapján állítjuk személyre szabottan össze. Otthonában a gyógyulás folyamatát elősegítő krémekkel látjuk el páciensünket. Kb. 1-2 hét alatt lezajlik a teljes gyógyulás folyamata. A kezelés után fokozott fényvédelem javasolt fél-egy éven keresztül! Szolárium kerülendő!

Az alábbi esetekben nem javasolt lézeres pigmentfolt eltávolítás:

• Terhesség, szoptatás alatt
  • Aktív fertőzés (bakteriális, gombás, virális) a kezelendő bőrfelszínen
  • Kóros hegesedésre (keloid) való hajlam
  • Cukorbetegség, kötőszöveti, autoimmun megbetegedés, immunszuppresszív kezelés
  • Epilepsia
  • Megelőző lézeres kezelés során fellépő problémás bőrtünetek
  • Isotretinoin hatóanyagú gyógyszer szedése alatt, ill. fél éven belül
  • Bizonyos gyógyszerek (fokozzák a bőr fényérzékenységét)

Rizikó tényezők a pigmentfoltok lézeres kezelésekor:

Viszketés, duzzanat, pirosság: a lézeres kezelések után a kezelt bőrterületen viszketés, duzzanat és kivörösödés jelenhet meg. A viszketés és duzzanat nem tart sokáig, de a kivörösödés – mértéke függ a kezelés mélységétől – intenzitása 1-2 hétig is fennállhat.

Akne: a lézeres kezelés során alkalmazott érzéstelenítő krém, illetve a fólia alatti párakötés ideiglenesen pattanásszerű bőrtünetek kialakulásához vezethet.

Fertőzés: lézeres kezelés után bakteriális, gombás vagy virális fertőzés alakulhat ki. Leggyakrabban azonban a herpesz vírus aktivizálódása figyelhető meg.

Kezelés utáni bőrszíneltérések: a lézeres kezelés során a bőrben gyulladás keletkezik, mely gyógyulása esetenként sötétebb bőrtónushoz (hiperpigmentáció) vagy világosabb bőrtónushoz (hipopigmentatio) vezethet. A bőrtónus változása pár héttel a kezelés után jelentkezhet, mely esetében ezek pár héttel később kezelés nélkül is visszahúzódnak.

Mennyibe kerül a lézeres pigmentfolt eltávolítás?

A kezelt terület nagyságától, a kezelések alkalmának számától, az aktuális bőrproblémától függ. Pontos árkalkulációhoz konzultáció szükséges.

Tekintse meg egyéb lézeres kezelések árlistáját itt:

További tartalmak: