Hepatitis C vizsgálat azonnal

A hepatitis C vírus egyike a vírusos hepatitiseknek, melyek májbetegséget okozhatnak. A vírusos hepatitisek legsúlyosabb formája. Általában vér útján terjed, de a szexuális érintkezéssel történő fertőzöttség is egyre magasabb számokat mutat.

Hepatitis C tünetei:

A legtöbb hepatitis C vírussal fertőzött ember akár éveken keresztül is tünetmentes lehet.
Ha a tünetek megjelennek, akkor összességében azt lehet mondani, hogy influenzaszerű megbetegedéssel járnak.

• rossz közérzet
  • láz
  • hányinger, étvágytalanság
  • izom és ízületi fájdalom
  • nyomási érzékenység a jobb bordaív vetületében.

Kezelés nélkül évek alatt súlyos májbetegséghez (cirrhosis), májelégtelenséghez, daganatos megbetegedéshez vezethet.

Kik lehetnek érintettek?

• piercing vagy tattoo viselők
  • 1992 előtt transfusion és szervtransplantation átesettek
  • fertőzött anya gyermeke
  • intrvénás droghasználók
  • aktív szexuális életet élők (gyakori partnerváltás)

Egy alkalmi kapcsolat után senki sem lehet benne biztos, hogy fertőződött-e vagy sem.

Rendelőnkben alkalma nyílik 20 perc alatt megtudni az eredményt! Fájdalommentesen, tűszúrás nélkül a szájnyálkahártyáról vett mintából 20 perc alatt meg tudjuk pontosan mondani, hogy hepatitis C fertőzött-e vagy sem.

Hogyan zajlik a Hepatitis C vizsgálat?

A vizsgálat előtt 2 órával nem javasolt enni, illetve inni. Rágógumi, cukorka, szopogatós tabletták, dohányzás kerülendők.

A vizsgálat során egy vattapálcával végigtöröljük az íny melletti nyálkahártyát.
20 perc elteltével történik a kiértékelés, melyről írásos dokumentációt adunk át pácienseinknek.

A hepatitis c fertőzöttség kimutatásának határa 2-3 hét.