FbPixel

Jóindulatú elváltozások a bőrünkön

• Kategória: Bőrnövedékek (szemölcsök, fibrómák) eltávolítása Bőrgyógyászat
Jóindulatú elváltozások a bőrünkön

Bőrünkön, a kor előrehaladtával számtalan különböző színű, alakú, nagyságú és kinézetű elváltozások jelenhetnek meg, melynek hátterében több tényező állhat. Számos esetben azonban vírusos eredetű szemölcsök jelennek meg.

Ezek mind jóindulatú elváltozások, melyek elsősorban szépészeti problémát jelentenek. Sok esetben azonban a nagyság, vagy az elhelyezkedés miatt már mindennapi tevékenységeket is korlátozhatják:

• fibroma: pici, bőrszínű, elsősorban nyakon, hónaljban, emlők alatt megjelenő növedékek,
  • közönséges szemölcs (verruca vulgaris): legtöbbször az ujjakon, végtagokon, talpakon alakul ki, ahol megnövekedve járási nehézséget is okozhatnak, fertőző
  • tyúkszem (clavus): a talpon megjelenő a közönséges szemölcstől időnként nehezen elkülöníthető, járás során fájdalmat is előidéző bőrtünet
  • futószemölcs: arcon, végtagokon megjelenő, halványbarna színű, fertőző növedékek
  • uszodaszemölcs (molluscum contagiosum): elsősorban gyermekeken kialakuló, vírus által terjesztett, nem fájdalmas, enyhén viszkető, fertőző bőrtünetek
  • nemi szervi szemölcs (condyloma acuminatum): nemi szerven előforduló, bőrszínű, esetleg barnás színű, fertőző növedékek
  • időskori szemölcs (keratosis seborrhoica): törzsön, felnőttkorban megjelenő lapos, vagy kiemelkedő, anyajegyhez nagyon hasonló, különböző színű növedékek
  • haemangioma: a fejbőrön, a törzsön, végtagokon kicsi, vagy nagyobb, lapos vagy kiemelkedőbb piros színű elváltozások

A fenti növedékek eltávolítására többféle lehetőség adódik (ecsetelés, fagyasztás, rádiófrekvenciás kezelés). Ezen kezelések enyhe fájdalommal járhatnak, ezért minden alkalommal helyi érzéstelenítő krémet vagy injekciót alkalmazunk, hogy pácienseinkről fájdalommentesen távolíthassuk el fenti képleteket.

A gyógyulás időtartama a kezeléstől függően 3-4 naptól 2-3 hétig tarthat.

A kezelések után általában fokozott fényvédelem javasolt (30 vagy annál magasabb faktorszámú fényvédő krémek), a barnás foltok kialakulásának elkerülése miatt.
A közösségi fürdők, szolárium, szauna használata a gyógyulás időtartama alatt a felmerülő felülfertőződés elkerülése miatt nem javasolt.

Legfrissebb cikkek

Atheroma, más néven faggyúmirigy vagy kásadaganat

Az atheroma egy jóindulatú, közvetlenül a bőr alatt elhelyezkedő, tömör, tokkal rendelkező elváltozás. Leggyakrabban az fejbőrön, nyakon, törzsön jelenik meg. A gyulladás és fertőződés kockázata miatt veszélyes, ha (pl. egy pattanással összetévesztve) nyomkodni, vakarni kezdjük. A begyulladt képlet sok baj forrása lehet!

SYRINGOMA - A kellemetlen tünetek könnyen kezelhetők

Apró sárgás, bőrszínű duzzanatok a szemkörnyéken, orcákon? Jó eséllyel csak a  a verejtékmirigyek hámjának túlzott burjánzásából létrejövő syringomáról van szó. Mivel zavaró panaszokat - pl. viszkető, égő érzést - nem okoz, sokan elkönyvelik olyan esztétikai problémának, amivel meg kell tanulni együtt élni. Ám erről szó sincs, hiszen több kezelési megoldása is létezik. Cikkünkből kiderül melyek ezek.

Tovább olvasom
Bőrelváltozások eltávolítása lézerrel (szemölcsök, fibrómák)

A bőrön számos olyan jóindulatú elváltozás jelenhet meg, amely az idő előrehaladtával változhatnak, növekedhetnek, panaszt okozhatnak. Ilyenek lehetnek a vírusos szemölcsök, időskori szemölcsök és a fibrómák, amelyek lézeres eltávolítását professzionális szén-dioxid lézerünk segítségével végezzük.

Legfrissebb cikkek

Összes kategória

EXION™ FACE – Az első tűmentes technológia a hialuronsav termelés fokozására

Az EXION 4-in-1 multiplatformos orvosesztétikai készülék a legfejlettebb bőrkezeléseket nyújtja. Az EXION sokoldalú technológiája egyedi energia kombinációkat használ, hogy javítsa a bőr szerkezetét, fokozza feszességét és visszaállítsa egészségét az arcon, a testen és az intim területeken egyaránt. Az EXION FACE kezelés az első tűmentes technológia a szervezet hialuronsav termelésének fokozására!

Tovább olvasom
EXION™ FRAKCIONÁLT RF – A leggyorsabb mikrotűs rádiófrekvenciás eljárás az arc és a test kezelésére

Az EXION 4-in-1 készülék jobb eredményekkel, gyorsabb eljárásokkal, kevesebb fájdalommal és rövidebb gyógyulási idővel forradalmasítja a bőrfiatalító esztétikai orvoslást. Az EXION FRACTIONAL RF áttörést jelentő mikrotűs kezelés egyszeri áthaladással, kevesebb fájdalommal ér el hatásosabb eredményt!

EXION™ BODY – Bőrfeszesítés és lokális zsírbontás

Az EXION 4-in-1 multiplatformos orvosesztétikai készülék műtét nélkül képes megfiatalítani az arc és a test bőrét, visszaállítani az intim területek egészségét. Az EXION BODY kezelés forradalmi megoldást kínál mindazok számára, akik műtét nélkül fokoznák bőrük feszességét és kezelnék a lokális zsírlerakódást szervezetükben.