Lézeres tartós szőrtelenítés férfiaknak

Lézeres szőrtelenítés férfiaknak

Manapság egyre több férfi érdeklődik tartós vagy akár végleges szőrtelenítése eljárásokról. Rendelőnk extra tartós lézeres szőrtelenítési eljárását számukra is csak ajánlani tudjuk:

• Tartósan csökkenti a nem kívánatos szőrzet növekedését férfiaknál és nőknél egyaránt
  • A lézeres szőrtelenítő kezelés következtében bőr megújul, simábbá válik, a szőrbenövés megszűnik, a korábbi hegek elhalványulnak
  • Hatása sokkal tovább tart, mint egyéb szőrtelenítő technikák pl. electrolízis, IPL, gyanta
  • Kíméletesebb mint a gyanta

A lézeres kezelés során a lézersugár a bőrön keresztül a szőrszál gyökeréig jut el. A keletkező hő elöli a szőrtüszőt, mely megakadályozza a későbbi szőrnövekedést. A lézeres kezelés a világos bőrű és sötét szőrű embereknél a leghatékonyabb.

A lézeres szőrtelenítés nagyon hosszú, akár évekig tartó eredményt biztosít a hagyományos eljárásokkal szemben! (gyanta, borotva, cérna, epilátor, krém stb.) A tartós szőrtelenítés eredménye a szőrnövekedés fázisaitól függ, minél több alkalommal éri lézer a szőrzetet, annál minimálisabbra csökken a szőrnövekedés egy adott bőrfelületen. A lézeres kezelés maximális hatékonyságához melaninra és a szőrszálak megfelelő fázisban lévő állapotára van szükség.

A lézeres szőrtelenítés kockázatai:

A lézeres szőrtelenítés nem garancia a 100%-ig tartós szőrtelenítésre. Néhány szőrszál ellenálló lehet a lézeres kezelésre, vagy a kezelés után visszanő. A kezelést követően jelentkező szőrszálak mind halványabb tónusúak, vékonyabbak, puhábbak.

A leggyakrabban előforduló mellékhatások a lézeres szőrtelenítés során:

• Bőrirritáció: időleges díszkomfortérzés, kipirosodás és duzzanat fordulhat elő. Ezek a tünetek pár óra múlva enyhülnek, ill. teljesen visszahúzódnak.
  • Pigmentek változása: a lézeres szőrtelenített területen a bőr tónusa sötétebbé vagy világosabbá válhat.

Ritkán, a lézeres szőrtelenítés hólyagképződéshez, pörkösödéshez, hegek kialakulásához, vagy egyéb a bőr textúráját érintő változásokhoz vezethet. Lézeres szőrtelenítés nem javasolt a szem körüli területen, az esetleges szemészeti károsodások miatt.

Felkészülés a lézeres szőrtelenítésre:

1. Konzultáció:

• az anamnézis felvétele
  • a kezelés előnyeinek, kockázatának megbeszélése
  • fotó készítése a hosszútávú kezelés hatékonyságának a megítélésére
  • a kezelési terv és a költségek egyeztetése

2. A kezelés előtt:

• Napozás: a napozás növeli az esetleges mellékhatások kialakulását. Bizonyos protokollok alapján a kezelés előtt 6 hétig nem javasolt a napozás.
  • Kerülni kell a szőrszálak tépkedését, gyantázást: ezek a technikák csökkentik a lézeres szőrtelenítés hatékonyságát.
  • Borotválkozás: tanulmányok javasolják a kezelés előtt egy nappal, mert javítja a beavatkozás hatékonyságát.

3. A lézeres szőrtelenítés

A kezelés megkezdése előtt ellenőrizzük a kezelt területet. (Ha szükséges borotváljuk). A szemre egy speciális védőszemüveget helyezünk a szem védelme érdekében.

A lézeres kezelés során kezelő fejet a bőréhez érintjük és egy gomb segítségével aktiváljuk a készüléket. Egy lézer sugarat lövünk a bőrére, melyet a pigmentált szőrszál a szőrtüszőbe vezet. Az ott keletkezett hő roncsolja a szőrtüszőt és gátolja a későbbi szőrnövekedést. A kezelés során a keletkezett hő miatt kellemetlen díszkomfortérzés jelentkezhet. Ennek csökkentése érdekében a lézersugár érkezése előtt folyékony nitrogént fúj a gép a bőrre, mely lehűti az épp kezelendő bőrterületet.

A kezelés időtartama a kezelendő terület nagyságától függ. Kisebb területek, pl. felső ajak feletti rész pár perc alatt kezelhető. A hát esetében akár egy óra is lehet.

A lézeres kezelés után a bőr kivörösödhet, duzzadttá válhat, égő jellegű fájdalom jelentkezhet

A kezelés után kerülni kell az UV sugarakat (napfény, szolárium). Fényvédő krém rendszeres és megfelelő használata javasolt.

Mi lesz a lézeres kezelés eredménye?

A lézeres szőrtelenítés eredménye változó lehet. A szőrszálak különböző életciklusa miatt több kezelés szükséges (4-6) szükséges. A hosszútávú eredmény megőrzése érdekében általában évente egy emlékeztető kezelést javasolunk.

Mennyibe kerül a lézeres szőrtelenítés férfiaknak?

Kérjük tekintse meg árlistánkat: lézeres szőrtelenítés árak

Nálunk a Hölgyek és az Urak is ugyanazon áron kérhetik a lézeres szőrtelenítést!

Kérdése van?

Keressen minket bizalommal az elérhetőségeinken!

További tartalmak:

Basalioma

A basalioma egy bőrdaganat. A basalis sejtekből indul ki (ez a bőrnek a legalsó sejtsora és ezek termelik az új hámsejteket.

A legtöbb basalioma a hosszútávú napfény miatt alakul ki. A napozás elkerülésével, megfelelő fényvédők alkalmazásával jelentősen csökken a basalioma kialakulásának a kockázata.

Basalioma tünetek

A basalioma általában napfénynek kitett bőrfelületen jelenik meg (arc, nyak, fül) Ritkábban a törzsön és a lábon is kialakulhat.

Általánosságban nem gyógyuló seb esetén, gyakran vérző bőrtünet esetén gondolni kell basaliomára. A daganat ezen kívül többféle formában is jelentkezhet:

• Gyöngyházfényű felszín, szabad szemmel is látható apró erekkel. Az elváltozás gyakran vérzik és pörk alalkul ki a felszínén. Sötétebb bőrtípus esetén a daganat barna vagy akár fekete is lehet.
  • Lapos, hámló, barnás vagy vöröses plakk a háton, vagy a törzsön. Az idő előrehaladtával ezek gyorsan tudnak növekedni, de általában csak felszínesen.
  • Ritkábban fehéres, heges formában jelentkezik. Ezt a típusú basaliomat nagyon nehéz észlelni. Morphea szerű basaliomának is nevezik.
Basalioma tünetei 2

Basalioma tünetei

Basalioma

A Basalioma bőrdaganat kialakulásának okai

A basalioma a hámrétegben lévő basalis sejtekből indul ki. Ezen sejtekben lévő DNS valamilyen okból sérül, mutálódik és elindul a daganat fejlődése. A basalis sejtek az epidermis (felhám) legalsó rétegében helyezkednek el. Feladatuk az állandó osztódás, a felhám sejtjeinek folyamatos pótlása, mely hámlással a bőr felszínéről eltűnik.
Ha a basalis sejtek DNS-ben változás történik akkor az osztódás felgyorsul, az új sejtek nem halnak el, hanem tovább osztódnak.

UV sugárzás és egyéb hatások

A basalis sejtek DNS károsodása leggyakrabban a napfényben, a szoláriumban található ultraibolya (UV) sugárzás következménye. Sok esetben nem a napfénynek kitett területen alakul ki basalioma, mely arra enged következtetni, hogy egyéb tényezők is szerepet játszanak a tumor keletkezésében, és az osztódásos folyamat fenntartásában.

Basalioma rizikó tényezői

• Krónikus napfénysugárzás. A napon töltött idő egyenes arányban van a basalioma kialakulásának a gyakoriságával. Nagyobb a kockázat, ha napsütéses klimán él az ember, illetve ha a legtöbb napsugárzás 18 év előtt érte bőrét. A rizikó tovább nő, ha legalább egyszer hólyagos napégés történt.
  • Fokozott sugárzás. PUVA kezelés (pikkelysömör, eczema, chr. Bőrbetegségek) növeli a basalioma és egyéb bőrdaganatok kialakulásának a kockázatát.
  • Világos bőrtípus. A világos bőrtípusú páciens gyakrabban és gyorsabban leég. Ez a két tényező megléte esetén nő a basalioma kialakulásának az esélye.
  • Nem. Férfiak túlsúlyban.
  • Kor. Gyakrabban 50 év felett jelentkezik
  • Családban előforduló bőrdaganat. Ha a családban valamilyen bőrdaganat már előfordulta akkor nagyobb az ismételt megjelenésének a kockázata is.
  • Immunrendszert blokkoló gyógyszerek.
  • Arzénmérgezés. Az arzén egy mérgező fém, mely széles körben elterjedt a környezetben. Mindenkiben van bizonyos mennyiségű arzén, mivel a föld, a talaj, a talajvíz és a levegő is.
  • Genetikai hatter. Bizonyos öröklődő genetikai eltérésekben megnő a basalioma kialakulsának a valószínűsége. (Gorlin-Goltz szindróma, Xeroderma pigmentosum)

Szövődmények

• Recidíva. A basalioma gyakran visszatérhet. Vagy új bőrfelszínen vagy a korábban eltávolított daganat hegében alakul ki ismét.
  • Egyéb bőrdaganatok fokozott kockázata. A basalioma növeli egyéb bőrdaganatok kialakulásának az esélyét. (Melanoma, spinalioma)

Basalioma kivizsgálása és diagnózisa

• Önvizsgálat. A basalioma esetén nagyon fontos az önvizsgálat. Nem gyógyuló sebek, krémek hatására sem múló piros foltok esetén mindig gondolni kell basalioma lehetőségére
  • Mintavétel. Bizonytalan esetben a bőrből mintavétel történik, hogy szövettan segítségével felállítsuk a diagnózist.

Basalioma kezelése

Számos kezelés létezik a basalioma ellen. A kezelés kiválasztása függ a basalioma típusától elhelyezkedésétől és a bőrdaganat súlyosságától is.

• Égetés. Elsősorban kisebb bőrdaganatok esetén alkalmazható. A bőr felszínével párhuzamosan eltávolítjuk a felső részt, majd égetéssel (rádiófrekvencia, lézer) a daganat alapján lévő sejteket elégetjük. Ennek következtében egy seb keletkezik, mely gyógyulása több hét is szokott lenni.
  • Sebészi kimetszés. Sebészi úton a daganatot biztonsági szegéllyel eltávolítjuk. A daganat bizonyos típusánál csak a sebészi kimetszés jön szóba.
  • Fagyasztás. Folyékony nitrogénnel történő beavatkozás felületes daganatok esetén lehetséges.
  • Mohs sebészeti technika. A daganat kimetszése után azonnal mikroszkóp alatt szövettani vizsgálat történik. A kimetszés szélei daganatot tartalmaznak, akkor nagyobbat kell vágni. Ha nincs daganatos sejt akkor a műtéti területet összevarják.
  • Helyi kezelés. A felületesen növekvő basalioma esetén imiquimod (Aldara) és fluorouracil (Efudex) több heti kezelés javasolt.

Hogyan előzhető meg a Basalioma kialakulása?

• Déli napsütés kerülése. A napozás kerülése javasolt erős UVB sugárzás esetén. Leggyakrabban ez a 10-16 óra közötti időszak. Van olyan testrészünk, mely egész évben ki lehet téve az UV sugárzásnak.
  • Fényvédő krémek: Az a fényvédő krém javasolt, mely UVA, UVB hullámtartományt is megszűri. Fontos, hogy megfelelő mennyiségű krémet használja, 2 óránként ismtélés javasolt.
  • Ruházat. Széles karimájú kalap, lenge öltözék, napszemüveg minden esetében javasolt.
  • Szolárium. A szoláriumban is UV sugárzás áll fenn.
  • Önvizsgálat.

Bejelentkezés Basalioma vizsgálatra