Lézeres Bőrfiatalítás, Rejuvenáció

A bőr korai öregedésének jeleit – műtéti fájdalom és hátramaradó hegek nélkül – professzionális lézeres technológiával könnyen eltüntethetjük. Az öregedés első jelei már a 25 éves kortól jelentkezhetnek: megjelennek a finom ráncok, a pigmentfoltok, hegek; egyenetlen, fakó, dehidratált lesz a bőrfelület.

A lézeres rejuvenációs kezeléseknek köszönhetően a páciensek több évet is letagadhatnak a korukból, sokkal későbbre tolódik annak az esetleges szüksége, hogy plasztikai sebészeti beavatkozásra is igényt tartson a mélyebb ráncok miatt.

Hogyan fiatalítja meg a bőrt a szén-dioxid lézer?

A szén-dioxid lézer bejut a szövetekbe, ott a sejtekben a másodperc ezred részéig tartó időtartamban a sejtközötti szövetekben lévő vízben elnyelődve felhevíti a szöveteket és elpárologtatja azokat. A kezelés hatására a bőrben megkezdődik a kollagén rostok termelődése, amely a ráncokat kisimítja; hegeket, pigmentfoltokat eltünteti, rugalmasabb, fiatalosabb, élettel telibb lesz a bőrfelszín. Az arcfiatalítás az adott bőrterület nagyságától függően 20-60 percet vesz igénybe.

Miért előnyösebb a lézeres bőrfiatalítás?

• A lézerfény nagyon pontosan irányítható és szabályozható
  • Nincs szükség műtétre, nem keletkeznek sebek, a kezelt bőrfelület gyorsabban regenerálódik
  • Minimális vérzéssel és környező szövetek legkisebb károsításával jár
  • Már 4 hét után látványos az eredmény: rugalmas, feszes bőr, kisimult ráncok
  • Rövid idő alatt lezajlik a kezelés

A lézeres bőrfiatalítás eredménye fokozatosan észlelhető.:

• a bőr minősége javul
  • a felszínesebb ráncok kisimulnak
  • a bőr textúrája finomabb
  • a tág pórusok összehúzódnak
  • pigmentfoltok, szeplők halványodnak, eltűnnek
  • feszesebb bőr
  • bársonyosabb tapintás
  • könnyebb kezelhetőség

Konzultáció a lézeres bőrfiatalítás előtt, tesztkezelés

Anamnézis:  átnézzük a korábbi betegségeket, ill. alkalmazott, napi rendszerességgel szedett gyógyszerek listáját. Az arc fizikális vizsgálata: bőrtípus, a bőr pigmentáltsága, a hidratáltság, a bőr állapota, érzékenysége együttesen határozzák meg az alkalmazandó lézeres teljesítményt. Napfénytől óvakodni és a szolárium használatát mellőzni kell a kezelés előtt és után is!

Mit kell tenni a lézeres rejuvenáció után?

A kezelés után a bőr piros, duzzadt, ödémás, viszkető. A lézeres bőrfiatalító kezelés után mesotherápiás koktélt (bőrtápláló hatóanyagok, pl. folsav, C vitamin, A vitamin, hyaluronsav, őssejtkivonat stb.) juttatunk be a bőrbe, miközben hűtjük is a bőrét. A koktél összetételét a bőrtünetek alapján állítjuk személyre szabottan össze. Otthonában a gyógyulás folyamatát elősegítő krémekkel látjuk el páciensünket. Kb. 1-2 hét alatt lezajlik a teljes gyógyulás folyamata. A kezelés után fokozott fényvédelem javasolt fél-egy éven keresztül! Szolárium kerülendő!

Az alábbi esetekben nem javasolt lézeres rejuvenáció:

• Terhesség, szoptatás alatt
  • Aktív fertőzés (bakteriális, gombás, virális) a kezelendő bőrfelszínen
  • Kóros hegesedésre (keloid) való hajlam
  • Cukorbetegség, kötőszöveti, autoimmun megbetegedés, immunszuppresszív kezelés
  • Epilepsia
  • Megelőző lézeres kezelés során fellépő problémás bőrtünetek
  • Isotretinoin hatóanyagú gyógyszer szedése alatt, ill. fél éven belül
  • Bizonyos gyógyszerek (fokozzák a bőr fényérzékenységét)

Rizikó tényezők lézeres bőrfiatalítás esetében:

Viszketés, duzzanat, pirosság: az ablative lézeres kezelések után a kezelt bőrterületen viszketés, duzzanat és kivörösödés jelenhet meg. A viszketés és duzzanat nem tart sokáig, de a kivörösödés – mértéke függ a kezelés mélységétől – intenzitása 1-2 hétig is fennállhat.

Akne: a lézeres kezelés során alkalmazott érzéstelenítő krém, illetve a fólia alatti párakötés ideiglenesen pattanásszerű bőrtünetek kialakulásához vezethet.

Fertőzés: lézeres kezelés után bakteriális, gombás vagy virális fertőzés alakulhat ki. Leggyakrabban azonban a herpesz vírus aktivizálódása figyelhető meg.

Kezelés utáni bőrszíneltérések: a lézeres kezelés során a bőrben gyulladás keletkezik, mely gyógyulása esetenként sötétebb bőrtónushoz (hiperpigmentáció) vagy világosabb bőrtónushoz (hipopigmentatio) vezethet. A bőrtónus változása pár héttel a kezelés után jelentkezhet, mely esetében ezek pár héttel később kezelés nélkül is visszahúzódnak.

Mennyibe kerül a lézeres bőrfiatalítás?

A kezelt terület nagyságától, a kezelések alkalmának számától, az aktuális bőrproblémától és az elvárt eredménytől függ.

Tekintse meg egyéb lézeres kezelések árlistáját itt:

További tartalmak: